Recept - Nyttigare Pizza

Jag fullkomligt älskar pizza. MEn som bekant fungerar det inte riktigt att äta pizza sju gånger i veckan. Därför har detta recept fullkomligt frälst mig! För nu kan jag i alla fall äta pizza lite oftare.
Det du behöver är:
Tortillabröd (gärna fullkorn) Sen kan du bara låta fantasin flöda. 
 
Grunda med en god tomatsås eller pesto
 
Förslag på topping
 
Mozzarella
soltorkade tomater
parmaskinka
oliver
ruccola
babyspenat
champinjoner
salami
Fetaost
 
Bred ut tomatsås eller pesto på brödet. Lägg på önskad topping och grädda i ugnen 250 grader i ca 8-10 min. Håll lite kolla, och sänk eventuellt temperaturen beroende på hur din ugn är. 
När pizzorna fått fin färg ta ut och krydda, toppa med lite ruccola och njut!
 
 
 
 
 
 
 
 


rememberthiis.blogg.se    •  

Ser gott ut :) får testa nån gång

Svar: De tycker jag verkligen! :D
Mikaela Orlefison

Matilda Berlin    •  

Älskar verkligen också hembakad pizza! Vi brukar köra samma sak fast på Santa Marias färdiga pizzabottnar. Precis som tortillabrödet, fast lite,lite tjockare. Sååå gott! =)

Svar: Åhh, har testa dom! Så goda :)
Mikaela Orlefison

sandra    •  

ser supergott ut!

Linn Strömberg    •  

Sååå gott! :D

ELsa    •  

Åh vad gott, jag ska faktiskt äta pizza ikväll! ;)

Sofia    •  

Men åh vad gott :D

Sara Ekman    •  

gott :)

c    •  

Ser super gott ut :-))










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se