Piccata & Regn

Jag har haft en jätte bra helg! Mycket fotboll, filmkvällar och allämnt latande. Idag var det dax att komma tillbaka till skolan och hela dagen har spenderats i köket. Fransk löksoppa, piccata, grönsaksris och tomatsås stod på menyn, och som vanligt när vi är i köket blev det riktigt gott! Jag gillar våra lektioner i matlagningskunskap, men det som jag kan bli så jäkla trött på är all denna disk, vart kommer den ifrån! och man diskar och diskar men det tar aldrig slu *suck*. Om jag skall köpa en diskamaskin när jag flyttar hem ifrån.

Hittils har septermer varit så himla fint, men nu vart det slut på de roligt.Kolsvart himmel, kalla vindar och regn. Fast jag gillar ju regn, tycker det är mysigt. En regnajacka med luva och ett par gummistövlar (utan hål i) så är problemet löst. Älskar också doften av regn, så rent och frisk på något sätt. 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se