Glädjetårar

Jag älskar idrott och sporter i alla former, både att se och spela. Men vissa dagar är det så himla mycket roligare än andra. Redan i fredags satt jag bänkad framför tvn för att heja fram vårat blå gula landslag. Riktigt bra match och så himla skönt med en vinst.

 Sen var det bara att ladda om, för lördagens match stod FC Gute för. Valen var att åka ur, kvala eller kunna klara sig helt om övriga resultat var med dom. Väldigt spännande match och frustrerande då det ständigt är stolpe ut. När segermålet kom i hela 92 matchminuten var där den här fantastiska glädjen som jag bara finner vid fotbollsplanen. Blev på riktigt helt tårögd av den glädjen som visades på planen.

 Några minuter senare var matchen över och Gute stod som vinnare. När resultatet från övriga matcher kom och det stod klart att vårat gotländska lag var helt säkra i div 2 var glädjen så överväldigande att man bara kunde vara delaktigt. 

Jag är så stolt över min bror som lyckas ta sig hit, och man önskar ju inget annat än framgång. Och att få se honom så glad gör mig bara ännu mera stolt. Och i det läget finns det inget bättre än en stor svettig kram.

 

 













Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se