Färsk timjan

Dagen lunch blev kotletter i svampsås med ungsteka palsternackor och potatis. Mycket gott och väldigt enkelt! Fast om du frågar mig så tycker jag vad som helst med timjan är fantastisk. Tro det eller ej men under all denna snö så hittade jag faktisk grön väldoftande timjan, vem har sagt att man bara kan odla örter på sommaren?
 
 
 

4 st fläskkotletter

Smör att steka i

½ tsk salt

200 g färska champinjoner

2 dl lätt crème fraiche

1 krm grovmald svartpeppar

½ krm cayennepeppar

1 pressad vitlöksklyfta

½ msk hackad färsk timjan

                                             

Salta och stek kotletterna i smör i en stekpanna ca 3 min per sida. Ta upp kotletterna. Skiva svampen och fräs i smör. Rör ner crème fraiche, peppar, vitlök och timjan. Lägg kotletterna i såsen och låt koka några minuter. Servera med ugnsstekt potatis och gärna lite palsternackor.



SARAS FOTON&TECKNiNGAR    •  

SV: jag kan göra ett inlägg om det någongång! tack! :D










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se