Året 2013

Att året 2013 har varit ett av de bästa på länge är inte bara något jag säger. Jag har fått uppleva så sjukt mycket och lärt mig lika mycket där till. Detta kommer verkligen vara ett år att minnas och jag tycker faktiskt det är synd att det redan är över.
 
 
I början av året gjorde jag en resa till Turkiet med Fotbollslaget, underbara minne och härliga stunder i solen och på fotbollsplanen
 
 
Straxt efter det Upplevde jag något helt fantastiskt som ännu räknas till den bästa stunden i mitt liv, jag såg nämligen Justin Biber live i globen.
 
 
Jag har ätit, samt lagat en jäkla massa mat i år. 
 
 
Sammt tagit vara på tillvaron. Jag som bor på landet har först nu, 17 år senare börjat inse hur fantastiskt bra jag faktiskt har det. Jag har fått en otrolig relation till naturen och skogen runt omkring mej.
 
 
På tal om relationer har dessa två underbara själar lämnat oss ♥
 
 
Men istället har jag fått ett starkare band till denna lilla grabb, som jag nu älskar så villkorslöst och inet klarar mig en dag utan.
 
 
Familj och framför allt vänner har varit en sjukt stor del av det här året, Jag har haft så otroligt många fina stunder med dessa tjejer och skrattta så mycket att jag lär leva i alla fall minst 10 år extra. 
 
 
Sommaren kom och jag fick vara med om en helt underbar 10 dagars resa till Sydafrika. Där jag lärde mig både det ena och det andra, speciellt om mig själv.
 
 
Endast några dagar efter att jag kommit tillbaka till verkligheten här på ön var det full fart dirket med både sommar jobb och även mitt första fotojobb som bröllopsfotograf. 
 
 
Sommare gick och det blev en hel del dagar vid stranden, medeltidsmarknaden, Så mycket burgsvik såklart, fotbolls EM och för min del en hel del träning, speciellt cyklande. Både med och utan katt ;)
 
 
Men även denna sommar tog slut och hösten kom. Den bestod av en hel del resor till fastlandet med blandannat ett besök på choklad mässan. Men det som den här hösten ändå bestått mets av är nog fotograferandet.
 
 
Den här hösten har verkligen bara flugit fram så snabbt att jag själv knappt hunnit med. Blev alltid lika förvånad varje gång jag stannade till och tog en titt i kalendern bara för att upptäcka att datumen var betydligt högre siffror än jag förväntat. 
 
 
Det blev vinter också, även om det bara varade några dagar, men det var ändå tillräckligt för att få upp julstämmningen, I alla fall lite grann.
 
 
Nu är julen färdigfirad och idag är det nyårsafton. Ikväll kommer man att äta god mat, umgås med nära och kära och senare vid tolvslaget, jubla, skicka upp raketer, håll om den man tycker om lite extra och sedan lova en massa saker som troligtvis bara håller de kommande veckorna. 
 
Jag vill önska er alla ett gott nytt år, men framför allt tacka alla underbara där ute som gjort detta år till det bästa på väldigt, väldigt länge ♥
 
 
 


Anonym    •  

Åh vilket fint inlägg! Med otroligt fina bilder! Du är Så duktig Mikaela! :) Gott Nytt År!! <3 /jossan










Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se