Att brinna

Sitter i Marikas lägenhet i sthlm nu. Varit ute på stan, och blivit tvingad att springa alldeles för många hundra meter i spöregn,fick lov att ta skydd under några markiser och dörröppningar på vägen till PUB men jag lovar att jag han bli tillräkligt blöt endå. Men om jag blir förkyld äre ditt gel mamma..
 Varit ute och käkat också på en jätte mysig resturang, Vapiano. jätte god italiensk mat, mysiga lokaler och trevlig personal. Beställde en pasta med tomat och mozzarella sås. När de frågade om jag ville ha chilli och vitlök sa jag ju ja, dummt gjort. Så länge jag hade mozzarellan som är så mild var det stark men gott, men efter några skedar ur tallrikens botten så var det full kaos i min mun. Tur att vi hade nära till en vatten kran (och att de vart gratis vatten) svepte tre glas på raken och ännu tre till. kändes som det brann, så jag satt där med tungan i vattenglasset som en lite katt som lapar mjölk.
Dagens visdomsord från Mikaela 
Det är gott med stark mat, men less is more, ta antingen vitlök eller chilli.
    
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se