Restaurangeleven som köper färdig sås

Idol, tända ljus och lagad mat. Mysigt, ja, men mest av allt sitter jag bara och väntar tills Henke skall komma hem från träningen. Dör av trisstes. Blir så galet rastlös så fort jag lämnas ensam. Jag har städat, jag har diskat och jag har lagat mat. Men när inget mera finns att göra så blir det bara väntan, och det är väldigt tråkigt rent ur sagt. 
*
Men mat som sagt. Potatis i ugn samt kyckling i sås, receptet till detta hittar vi sorligt nog i en burk med färdigköpt sås bara hälls ner i stekpannan. Mina restaurang lärare skulle skämmas.. Färdigköpt sås är det samma som att servera rå kyckling, inte okej! Men, det går ju så mycket snabbare, och det blir ju så gott..
 
 
 











Kom ihåg mig?
Här skriver du lite information om dig kanske, vad din blogg handlar om och något om dig? Skriv vad du vill eller skriv ingenting alls. Kram HannaVic.se